Saturday, March 24, 2012

bila CINTA itu disalah erti~

detik demi detik..berjam aku duduk di ats sjadah tunduk sbg hamba-Nya...memikirkan kesalahan2 yg telah ku buat..dan apa yang telah ku buat..sehingga mampu menghancurkan hati seorang lelaki yg amat ku sayangi..aku telah sangat rasa bersalah kepadanya...kesalahan yg tak mungkin dia maafkan..SALAHKAH juga keinginan aku BERUBAH kearah KEBAIKAN..~ujian~

aku menadahkan tangan tanda memohon kepadaNya agar dilembutkan hati si dia..menerima kata-kata yang telah aku berikan kepada dia..mungkin lembut bicaraku.tp tidak indah kata-kata yg telah ku beri..

aku tidak dapat menahan air mata ni dari jatuh..aku biarkan pipiku ni dibasahkan dgn air mata yg tidak dapat ditahan lagi..bunyi msej bertubi-tubi..yang ku dapat hanyalah kata-kata mesej yg membuatkanku bertambah sakit..mungkin ini balasan buatku..kerna telah menyakiti hatinya..

aku teruskan membaca ayat-ayat alquran dan berzikir..beristigfar..agar aku diberi ketenangan...telekungku yg tadinya kering kini basah...mendengar zikir2 dan mengikutinya membuatku sehingga terlena di atas sejadah itu..



bangun dari lena, aku membuka mesej di handfon.. selesai membaca mesej darinya.. aku sedar, aku tak dapat dimaafkan..memang kesalahan itu patut ditujukan kepadaku..aku tak dapat menahan air mata ini.. aku mengambil wudu'..kembali bersujud kepadaNYA..aku memohon dilembutkan hatinya..aku tak sanggup dimaki oleh seorang laki yg sangat2 aku sayang..tapi aku juga takut untuk memberi dan meletak harapan atas hubungan yg telah kami bina hampir setahun..

CINTA itu anugerah..dan aku sangat2 hargai CINTA itu..cinta itu DIA yang bagi..melalui insan bernama nazron..even aku berkata 'jangan meletakkan harapan kepadaku lagi'..tapi cinta itu masih kuat untuknya sebenarnya..sangat kuat..tapi dia tidak cukup mengenali ku lagi...aku sedar..kesalahan itu memang aku yg buat..memang patut aku dihukum sebegini..

aku akan sentiasa mendoakan dilembutkan hatinya...insyaAllah panjang umur dan ada jodoh..aku pasti akan menerimanya SATU HARI nanti...bila aku sudah layak digelar seorang isteri..aku mohon juga agar dikuatkan hati andai dia terus menerus marah kepada ku...semoga dilembutkan hatinya juga..lembutkanlah..lembutkanlah..semoga kami diredhai..ameen..


~dan ISTIKHARAHku bermula~

semoga aku diberikan kekuatan..yaAllah yang Maha Mengetahui, berikanlah petunjuk tentang rahsia mu yang satu ini..jodohku..agar aku tidak lagi curang terhadap bakal suamiku..ameen..

No comments:

Love ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers